понеділок, 25 листопада 2013 р.


              Урок українського читання, 3 клас

Тема: Прислів’я, приказки. Скоромовки. Загадки

Мета: збагатити знання дітей про малі жанри усної народної творчості,  з’ясувати їх характерні особливості.
            Розвивати уміння за ознаками впізнавати предмети; пояснювати  прислів’я,  розвивати мислення, допитливість, зорову та слухову пам’ять, образність і точність мовлення. Активізувати словниковий
            запас учнів.
            Виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного слова, бажання  самостійно придумувати загадки, вживати прислів’я у спілкуванні.

Обладнання: індивідуальні картки для читання,таблиці,лабіринт,мікрофон.
Тип уроку: комбінований.


                                                         Хід уроку
І. Організація класу.
Стали, діти, всі рівненько.
Посміхніться веселенько.
Настій на урок взяли,
Працювати почали.
 Метод “Мікрофон”. (Діти стають у коло)
 - Як ви думаєте, чого навчить вас цей урок?
 Продовжіть речення:
 Я буду на цьому уроці...(діти відповідають в “мікрофон” одним словом).
Урок цей буде...(яким?)
-         Отже, ми будемо: активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми.
 Урок буде: цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним. Отож,до роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
 -          Що таке усна народна творчість?
 -          Які ще жанри вам відомі?
Мовна розминка.
1.     Читання складів на карточках. «Біг по доріжці».
2.     Читання «Пірамідок» « Луною» (для збільшення кута зору).

     Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправи починати!
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли, другий – встали.
Всі за парти посідали.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
   Українська народна творчість є різноманітною. Наш народ із давніх-давен висловлювався різними влучними висловами, збагачуючи тим самим рідну мову. Такі вислови передають досвід народу: поради, застереження. Це – прислів’я та приказки. Недарма кажуть: «Прислів’я вчить як на світі жити». А над чим ми будемо працювати, ви дізнаєтесь, прочитавши лабіринт.
 

 П         К           А          О          А          Д
 Р          И           З           Р          Г           К
 И          Р           К          О          А          И
 С          П           И         М          З
 Л          Я           С          О          И
 І            В’         К          В          К
 

Прислів’я і приказки – короткі влучні вислови, що часто містять римовані слова.

ІV. Робота над прислів’ями і приказками.
  1. Робота в групах.
 - А зараз попрацюємо в групах. Відкрийте підручник на ст..79. Прочитайте і поміркуйте, що об’єднує прислів’я кожної групи. Доберіть до них узагальнюючі назви.
   2. Вправа на розвиток техніки читання.
 Учитель читає останнє слово прислів’я, а учні швидко знаходять і читають його початок.
… пригодиться
… не піймаєш
… спати

V. Робота над скоромовками.
1.     Мозковий штурм.  
- Хто з вас знає, що таке скоромовка? (Таблиця)
   - Також скоромовки називають спотиканками. Поміркуйте чому?
2. Читання скоромовок. (ст..80)
Скоро, скоро мовить Ганка
Скоромовки – спотиканки.
Слово в слово,
Слова ловко
Скоро мовить скоромовку.
                                    Г. Бойко

VІ. Робота над загадками.
 Загадка – це цікава задача. Вона має форму питального, або розповідного речення, в якому слова часто римуються. У загадках називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками.
1.     Читання «ланцюжком» поданих у підручнику загадок.

VІІ. Підсумок уроку. Метод “Мікрофон”.
- Що вам сподобалося на уроці?
- Які перлини народної творчості ми опрацювали?
 - Із чим їх можна зрівняти? (мудрістю)
-    Прислів’я та приказки часто називають “золотими зернятами народної мудрості”. Вивчайте та вживайте в своєму мовленні прислів’я, приказки, скоромовки та загадки. Ви наберетесь мудрості з народних джерел.

 VІІІ. Домашнє завдання.
Прочитати підручник, с. 79 - 81.
На вибір
Скласти загадки і намалювати відгадки.
Вивчити напам’ять 2 загадки, 2 прислів’я.
Відшукати і виписати 5 прислів’їв про навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар